Csak hogy erezd a törödest,

avagy nem egyszeru az ut Indiaba

Kisse lassan indult az ut, mivel a szezonmunka utan par het magyarorszagon, persze a vizumon kivul minden fontos dolog halogatva. Utolso nap meg gyors telefon az osztrak alpenverein-hoz, hogy mikent is vagyok europan kivul biztositva, majd a fennmarado idore egy masik biztositas megkotese. Ez persze utolso nap, mikor Verocerol gyorsan haza Szemerere, atpakolas, utolso elkoszones majd irany Becs. Nem voltam tulzottan felkeszulve, osszeszedve, volt idom meg is valahogy keves volt. Becsben egy este hostelben,  kesoi fekvessel mivel csak a kornyekre mentunk ki egy hidhoz, de maris ejjeli fel 1 volt. Kemény 3 ora alvas majd hajnali 4kor irany a repter. Onnan Brusszelbe repültünk, kesve indult a gepünk, nem engedtek leszallni, majd 20 percig tartott a gephez tolni a folyosot. Ezt többször be is mondtak, ne haragudjunk, viszont senki nem reagal a hivasra, varunk. Szuper, innen mar tudtuk a mi Delhi gepunk megy toväbb nelkülünk. Az informäciora, mi lesz velünk, potom  1,5 ora varakozas egy sorban, majd foglalnak nekunk delutan 17.20ra tovabb London keresztül egy gepet, ez meg okes, viszont Benny mondja ,a csomagokkal a British airlines nem szokott tul jol bänni, värhato, hogy elkeveredik, nem erkezik majd meg. En erre mint tudtlan legyintettem, nem vagyok repülesben profi, majd lesz valahogy. A repteren meg 5 ora värakozas, majd becsekk, ellenörzesek,värakozäs, repüles. Erkezes alig ket ora mulva Londonba, en persze teljesen eläjulva mivel most järok erre elöször. Onnan persze megint csekkolgatäs jobbra balra es värakozäs. Majd 20.25kor iräny Delhi, persze majd egy ora kesessel. Itt mär en is nyügösködtem, keves alväs, keves eves, amit epp tudtunk az is a gyorskaja kategoria volt. A gepen ment el a kedvünk ahol a full keleti neppel teli gepre pont mögenk 1 sor europai, hangosan csicsergö, feltünö, fiatal leänyzo ült. Nem voltunk elragadtatva mivel este, sok ut utän mi mär färadtan voltunk (szerintem mindenki mäs is) ök meg csak zajongtak. Arrol nem is beszelve, hogy en annyira nem ismerem a kulturät de Thaiföld utan komolyan veszem, hogy hosszu zärt ruhäim legyenek es ne tünjek fel annyira, tiszteletben tartsam a szokäsaikat, igy szinte csak hosszu ruhäim vannak, rajtam is a taskamban is. Ök meg beesnek zajonva, valami kis toppokban. Vegül maga a repülöut rendben volt, megerkeztünk masnap reggel 10 orakkor Delhibe. 35fok meleg, iszonyat szmog es pära, mi pedig nem leljük a täskäinkat. Szuper, tenyleg nem jöttek utännunk. Erröl papirozäs, meg vagy plusz egy ora a repteren, ehesek  vagyunk, vältoruha nincs,penz meg nincs vältva es a masnap nagy nehezen segitseggel  ättetett transfer taxi is ränk vär valahol ha meg vär. Värt….Üdv Indiäban!

Ez utän jött csak a java, a foglalt hostelben, mivel este nem erkeztünk meg, kiadtäk a szobänkat, mi meg menjünk a taxissal egy turinfos helyre, ahol segitenek a täskäinkat elöbb megszerezni a repülöterröl ha megjön a következö geppel. Aztän jött a hiväs a hostelestöl, hogy megsem csekkol ki akinek kiadtak mert beteg lett, es hogy nincs szabad szobäja igy menjunk mäsik hotelbe, segitenek nekünk foglalnak. Itt kicsit elment az eletkedvünk, meg kezdett meginogni a kezdetleges bizalmunk. Teny, penzt nem vesztettünk a foglalässal. A tourinfos kedves volt, de rögtön elkezdödött a,, csinäld ezt, menj erre a turära velünk, mi tudjuk a tutit!,, erre meg nem voltunk epp vevök a majd 1,5 nap utazäs, nem tul sok eves alväs utän 35fokban. Probältuk elodäzni, csak a täskamegszerzesre koncenträlni.

A nagy käoszban, egy este Delhiben, vegre alväs, majd hajnalban ( csak en eltem meg hajnalnak mivel egy ablakos szoba volt, jol belehetett sötetiteni es igy full sötet volt reggel fel9kor) csörgött a telefon, a cuccaink megerkeztek a repterre, jön ertünk egy taxi fel9re mehetünk ätvenni. Elöször persze turinform iroda, papirok visszakerese amivel ätvesszük majd repter, varakozäs, a cuccaink megvannak. Csak mär megint en vesztettem el az esövedö lepelt a cuccomrol (thaiföldön is nekem ment tönkre, a vegen mär csak kötöztem a taskamra vhogy, hogy ne legyen egyszerü belenyulni), persze minden giccstärgyam (plüss kulcstrato) a taskan, csak a ket design karabiner nem meg az esöelleni cucc. Ez kisse elvette a kedvem, tudom nem nagy dolog.  Irany vissza turinfos, majd nagy nehezen beadtuk a derekunkat mivel tenyleg mäsnapra a kezünkbe voltak a cuccok minden käbellel es technikäval, ruhäval, gyogyszerrel. Igy bevällaltunk egy ajänlatot, azonnal deluän egy geppel iräny Khasmir, teljesen eszakra az indiai himalaya läbähoz. Igazaäbol mäsra sem vägyunk ennyi rohangäläs utän mint nyugira igy okes menjünk. Mindez persze deli 12környeken, gyorsan a hostel, cuccok összeszedese, kicsekkoläs, iräny vissza a tourinfo, mert addigra ök megszerzik a papirokat, gyors iratcsere az uton megällva, majd repter, futäs, becsekk es gepen üles.

Az ellenörzes erdekes resze az volt, hogy a nöknek –ferfiaknak külön kapun kell bemenni. Engem egy kis kabinban vizsgalt at egy nö, majd pecset a repjegyre es iräny. Bennyvel kipakoltattäk a fotostäkät kb akkuig szetszedtek a gepet, kis kärtyäk a kezitäkära es mehetunk.

Kisgep, de meg nem a kivänt propelleres J sajnos ablak melletti helyet nem kaptunk, iräny eszak. Alig egy ora mulva oriasi felhok, azok között repülünk majd megjelennek a hetezres hegyek mindket oldalrol. Ez meg közepröl ülve is oriäsi elmeny volt, a hegyek addig ertek, ahol mi repültünk, igaz mär landoläsba kezdtünk de akkor is hiretelen ott voltak.

Landoläs Shrinagaban, majd taxi, dzsippel a szälläshelyre, ami egy tavon van hajohäzban. Azota itt vagyunk, mobil hälozat semmi, a net most epp nem megy, remelem müködni fog, hogy jelentkezzek az otthoniaknäl elek.

A környeken havas hegycsucsok, iszonyat embertömeg, csonakärusok, egy fajta sas tipus es kisebb erdekesebb madarak. A közeli vär katonai fenntartas alatt a mäsik meg egy 5 csillagos hotel. Ebben a värosban csak katonäkat lättam, eleg felelmetes, igy nem bänom h nem egyedül boldogulunk hanem van nemi hatterünk a szervezes teren, plusz akiknel itt vagyunk. Ugy nez ki egyelöre egy honapot töltünk, szerdätol egy sajät hajon, amit meg rendbe kell szedni es reparälni, de lesz sajät terünk, balkonnal. Utänna meglätjuk mennyi, hogy nez ki a monszun, mely utak vannak nyitva, milyen lehetösegeink vannak. Terveztük az egyedüli turäzäst de teny, hogy sokan megneznek, voltak egyes helyeken vasärnap is plusz fegyveresek igy jobb ha van vezetönk. Vagy segitsegünk. Nagyon szep a hely, leirhatatlan. Van aggodalmunk kiben bizhatunk es kiben nem de hat ezeket meg itt fogjuk elöben kitapasztalni.

A tavon mindent meg lehet venni dupla äron, a kodak filmtöl egeszen az ekszerekig es a ,,jegyes fotozäsig,, minden van. A kisebb meretü sasok itt köröznek egesznap, iszonyat pära van most de latszodnak a havas sok ezres csucsok. Mi magunk kb 1500meteren vagyunk. A hajok kezzel faragottak, fa, belül mindent kasmir textil, szönyeg borit. Itt nincs olyan meleg az este most vegkepp huvos, ket pulcsi is elkel ha kint üldögel az ember. Nappal a kellemes 20-25 fok. Lehet jogi teät inni es kasmir teat, es ha barmi hianyzik vagy szuksegunk van kivisznek minket a varosba vagy szolunk es hoznak. Egyelore pihi, hosszu cuccban napozäs igy itt sem barnulok ugy le mint ahogy värjäk az otthoniak :D

Tavaly az itt levö folyo ugy kiöntött, hogy a fel varost elmosta, ez meg latszik, sok helyen mekkora magas volt a viz es mindent meg most epitenek ujra. Minden utfordulatban katonäk fegyverekkel, a repter is olyan volt mint egy katonai bazis.

Egy kicsit meg Delhiröl:

Nem töltöttünk sok idöt de eleg is volt, käosz käosz hätän, a jolet es a szegenyseg együtt, iszonyat mocsok, a külvärosban parkok menten majomcsalädok, este patkäny es gekko. Szmog, pära,tömeg. Meg mondjuk nem lepett mert thaiföld hasonlo volt, inkäbb csak itt meg többen voltak egy helyen.