Kolkata és a hozzá vezetö 35órás vonatut

Chandigarh után tovább utaztunk vonattal Kolkataba. Hajnali egy óra környékén indult igy volt idönk az alvó emberektöl hemzsegö vasútállomáson pihenni. Este egész türhetö bár itt olyan egy sima hetköznap a pályaudvaron,mint most otthon a menekültek miatt. Azt nem tudtam eldönteni a palyaudvar elött,utcákon alvókról,utaznak vagy szimplán ott élnek. Nekem újdonság volt ennyit utazni alvókocsiban is mivel még eddig nem volt ilyen hosszú vonatutam, nem úgy mint Benninek,aki már átélte ezt oroszországban. 

A vonatok itt hosszabbak. A legtöbb teher vonat 50kocsiból áll és három mozdony huzza (megszámoltam unalmamban 2x),a sima vonatok rácsos ablakuak,nyitottak,kivéve a légkondis elsöosztályt, egy mozdonnyal. Csak potom 20kocsiból állnak. Aminek számomra logikatlan az összeállitása. Nagy átlagban elöl pár másodosztály vagy harmad,majd a legkondis kocsik,alvókocsik és a végen ùjra masod-harmadosztalyuak. Olyan szempontból logikus,sokan Nagy távot utaznak,igy rögtön közepre fel is szállhat, ezek Nagy atlagban elöre foglalt hellyel mennek,hely nelkül nem is tartozkodhatnak itt-persze tartozkodnak. Ha pedig csak kis távot utazunk szaladhatunk elöre vagy hátra a kocsik miatt vagy 5percig az állomáson,mire felszàllunk a már tömott kocsiba. Errol eleg sok tapasztalatunk lett..konkretan ennel az utnál ahol meg volt a jegy ami a korunkat tartalmazta,elsö látásra két különbözö kocsiba szólt. Szerencsre a vonaton akadt fiatal aki lecsekkolta neten hol is a helyünk mivel a jegy csak egy fajta várakozási-lista adatokat tartalmazott. Felverekedtük magunkat a vonatra,segitettek megtalálni a helyet,aludhattunk,majd megkezdödött a cirkusz..

A nagy tavot megtevö vonatok csak Nagy vàrosokban állnak meg, vagy néha a pusztában all 20 percet, igy is ugy is megtelik arusokkal és keregetö nyomorultakkal (nem bunkoságból irom, itt minden volt ami letezik). Hajnaltól megindulnak a vonat alkalmazottai a reggelivel,hangosan hirdetve mit hoznak,ettöl már nem tud az ember aludni,aztan ahogy világosodik szépen lemasznak az utazok az ülöhelyre,visszacsukjak az ágyakat, ami epp nem fix.
Az állomásokról vagy a pusztában ha leállunk várakozni jön a többi árus. Meg a különbözö kéregetök. volt itt anya a kb 4éves és 1 eves lányával. Az anya leült dobolni a kisebbik gyerekkel a karján, a nagyobbik lányka pedig átakrobatikázott a kocsin, ami kemeny fél méteres szelessegü folyosóval bir. Jött egy lábatlan idös fazon, vallásos narancssárga ruhát viselö emberek,akik legtöbbször egy kis bálvánnyal és virággal füstölövel vonultak végig (öket a Mai napig nem tudjuk hovatenni és a gyüjtönevüket sem tudjuk,pedig kerdeztük Indiai barátunkat,de ö is csak annyit mondott amolyan zarándoklaton levök,akik templomtol templomig gyalogolnak..).

Idöközben változott a taj,megjelentek a rizsföldek, a sikság, láttunk egy tucat pávát (csak ugy a földeken,mindig párban) és egy flamingo nagyságu termetü szürke madarat (meg keresem mi volt ez). A legtöbb állatot Ami erdekes lenne mindig lemaradunk, hogy lefotozzuk mert utazunk és gyors a vonat vagy ugy zötyög,hogy nincs az fotos aki megtartja a gépet..
Majd beborult az ég,iszonyat mennydörgéssel zudult le egy adag esö, mi ezt elkönyveltük a monszunnak. Emiatt is döntöttünk Kolkata mellett, hogy teljesen a keleti partra erkezve kikerüljük majd.

Az egesz ùt hangulata varázslatos volt az idöjárás miatt, meleg esö,paras, az emberek a rizsföldeken, a sok sok madár,bivaly,tehen..a nagysága a vidéknek. A kis falvak szegenysege, sátor házak,vályogházak és a házak között kialakitott vagy epp megmaradt fürdö-mosdó vizek.
Az ùt jòl telt, neha megjelentek a vonat alkalmazottai az epp aktualis kajával, vagy gyors takaritással. Befujták néha a vagont és a wc-ket legfrissitövel,majd ott álltak penzre várva,hogy adjunk.

Meg egy kicsit a vonatokrol: a kocsik elöl hatul 2- 2 wcvel rendelkeznek,volt ahol az egyik europai WC volt, amugy csak a szokásos luk. Az elötérben plusz mosdò, a vonatajtò napközben nagyrészt nyitva és igy száguld közben, estere igyekeznek zárva tartani. Az emberek pedig meg a folyoson és az ajtok mellett is alszanak. Annyira sokan nincsenek mint amilyen kepeket lehet találni neten,hogy meg kivül is utaznak, ez a városi elövonatokra igaz. De ott is inkabb csak elálják az ajtónál az utat emiatt tünik soknak. Az üléseken pedig ami kb 3emberre van tervezve elfernek 6an...

érdekes volt,ha a pusztában álltunk le másik vonatot bevárni, a fél vonat leszállt nyujtozni,cigizni. Majd iszonyat tülkölés,egyrészt az érkezö vonattòl másrészt a miénktöl,hogy megyünk tovàbb. Az emberek nem sietik el a visszaszállást,sokan már menet közben ugrálnak fel rá. Na ez a másik,mikor két száguldò vonat találkozik,megy el egymás melett,leirhatatlan érzés,félelmetes,minden beleremeg. Ha csak fekszik az ember,hallgatja olyan mint vmi SciFi film. Sokszor az az erzetem is volt már kisiklottunk és a földeken megyünk ilyen erövel.
Szerencsere ez nem történt meg igy másfél nap után majdnem délben leszálltunk Kolkata egyik Nagy állomásán (howrak). Ez számomra megint logikátlan volt,mivel a vonat az állomás nevet viseli magán és nem a városét,igy ha nem tudom melyik állomás en be sem lövöm ez Kolkatat jelenti.

Az állomás hatalmas, és ebböl három is van a városban. Beérve autout kezdödik a vágány mellett az epületen belül. Itt elöször sikerült KFC-t lelni, en nem vagyok ilyen gyorskajálda-fan, de az egyik legnagyobb öröm volt némi ,,europai,, kaját enni,persze csipöset...

Kolkata nagyon szep, Brit alapu vàros, fogtunk egy prepaid taxit és irány a szállás. Három napot maradtunk egy tetöteraszi hangulatos szobában, ami egy nap alvásbòl állt a vonatut miatt. Mindennap esett az esö, minden szepen dohosodott igy nem maradtunk többet, csak csalingáztunk a városban. Megneztük a Victoria Memorial-t,parkot,kastelyt, és a régi piac részt,majd tovább vonatoztunk Bhadrakig, itt tuktuk fogás és irány a kb 5kmre lévö buszállomás tovább Chandbali irányába. Ez már szürkületkor volt, a buszra tömegverekedes árán lehetett feljutni de mindenki nagyon keszseges volt. Elöször tapasztaltuk, hogy azonnal fizetes nelkül felültettek a buszra,majd ráparancsoltak par indiaira adja at a helyet nekünk. Elöször külön ültünk de addig piszkálták a saját társaikat mig egymás mellé nem ültettek minket kenyelmesen :)

Aztán kezdödött a hosszu menet az ejszakába, a kb 45km megtételéhez 3 és fél ora kellett. Kis ut, sokhelyen most epitenek vizelvezetöket,hidakat. Sokat már nem láttunk a tájbòl,mivel besötétedett, de itt figyeltünk fel elöször a lomhan repülö,marha Nagy deneverfélékre...vagyis repülökutyákra:) Az ut hangulatos, nyitott ablakok ajtó, Ami nem segit,hogy ne érezd azt a tömegszagot ami be all ezalatt az idö alatt a buszban. Igy erkeztünk sötétben a hangulatos kisfaluba, ahol egesznap szol a Hindi zene a templomnal és ahol a következö napok telnek egy dohos szobában,mivel az itt levö nemzeti park nyitására várunk (Aug 1).