Manali es a füveserdö

Juli 15-en tovabb indultunk Manaliba, teljes környezetvältäs van tervben, de sajnos a monszunt keresztezzük közben. Manali mellett maradni akartunk több ideig, viszont tenyleg mindennap esik, szerencsere nem olyan szörnyü-meg. Az uthoz sima buszt välasztottunk, ez volt meg ärban a legkedvezöbb, plusz mig a dzsippek egy nap alatt lenyomjäk az utat, ezzel a busszal 2 napig utaztunk, es egy estet satraztunk-szervezetten-egy hotelnel. Nem akartunk lemaradni mert värhato volt, hogy a nagy hegyek elhagyäsa szep ut lesz. Ez is hajnali indulässal, 5kor, szerencsere a fel busz volt csak megtelve, igy el lehetett ülni egymäs mellöl, külön, es aludni.A szokäsos szerpentint megkezdtük, nem messze Lehtöl egy ellenörzö ponton gyors reggeli es szemelyazonossag ellenörzes, majd iräny be a völgybe fel a hägora. A buszos utban benne volt, a föbb helyeken megällunk, van idönk fotozni. Gyönyörü ut volt, a hägok 4-5ezer meter magasan, megint a szerpentin, a maradek ho, a sok helyen olvado hole. Majd jött egy eleg nyilt fennsik szerü, kesöbb becsatlakozott egy eleg mely völgy es folyo. Az egesz megint csak mäs viläg volt, valami mäsik bolygo. A sok kö, homok barnasäga, majd megint szinte a rögtön ätvälto havas hegycsucsok. Elsö nap 14 ora ut utän megerkeztunk Keylongba, itt telepitett nagyobb satrakban aludhattunk, kaptunk vacsorät, majd mäsnap 8kor induläs toväbb. Az ut gyönyörü, Manali elött meg jön egy hägo, mär erdös, fäs minden, nekünk pedig borus, esös idönk volt, ami meg szebbe tette. Egyszer szinte felhöben utaztunk,  következö pillanatban pedig mär Manalit lehetett lätni. 

Itt mi a värosban szälltunk meg, majd pär napot eltöltöttünk, felmentünk a Hidimba Devi templomhoz, setältunk kicsit erdös reszen es a regi värosban. A regi resz jelenleg mint egy muvesztelep, csak egyedi kävezokkal es boltokkal, ,,muveszekkel,,. A templom területen eleg sok majommal lehetett talälkozni, es öreg mamokäkkal akik fele akkora, nagyon bolyhos nyulakat cipeltek, es azert kertek penzt ha le akarod fotozni. Itt nem töltöttunk tul sok idöt, Manali es környeke nagyon varäzslatos, de mär monszun videk, es tenyleg elso nap minden oräban esett esö,utänna mär jobb volt a helyzet, csak neha, de akkor mintha dezsäbol öntenek. A mäsik varäzsa a helynek, amiert sokan välasztjäk mivel tökeletes minösegü füvet lehet beszerezni. Az egesz väros tele volt Cannabissal, sokszor meter magasra megnöttekkel. Igy sok turista szinte csak szivni jär ide, annak ellenere, hogy sört mär lehet venni etteremben, dohänyozni nyilt területen meg a normäl cigit sem szabad, a bünti 200rupia (ca 3 euro), ha meglätnak. 

Manali pihenessel telt, maradni nem maradtunk, 20än este toväbb indultunk Shimla-ba. Azt hittük szuper esti ut lesz, alvässal valahogy, hät nem. A busz eleg hamar tele lett, mindig ki kell hangsulyoznom lett ülöhelyünk (ezt lehet foglalni is), ami sokat szamit. mivel a maradek vegig ällja az estet, a kb 10 oras utat. Szerpentin, nem lätsz semmit es a kellemes embermassza büdössege. Ebben az esteben csak ez volt färaszto, mint egy vegigbulizott party utan mikor meg elmegy az ember dolgozni...semmit nem aldutunk, felidöben csereltünk megint helyet, mert aki az ablaknal ül ugy be van szoritva, hogy nem tud elcsuszkalni. A busz sima bör üleses volt, de a sok zötykölödestöl ugy faj a hatsoja az embernek...aki meg kivül ül, az összes olyan kanyarnal kicsuszik, mert karfa az semmi. Sajnos hajnalban lemaradtam, nem volt helyem meg a kis kamerat sem elovenni h fotozzam a folyoson es egymason alvo embereket. Ez nem tulzäs, mint egy nagy csalad. A buszra szälläsnäl verekedes megy a helyert, de fent egymäson elalväs stb. meg a korlatokon is ültek. A buszvezetö mellett amugy eleg extra nagy placc van meg kialakitva ahova sokan befernek. Igy kialvatlanul erkeztünk mäsnap reggel Shimla-ba. Itt a falvak, varosok nagy resze a hegyekre epül, minden fäs, erdös, dzsungelesedik a täj, de meg vagy 2-3 ezres hegyek veszik körbe. Shimläban kineztük magunknak az erdei vasutat, kalandkent, hät az is lett mert 103 alagutja van (szepen vegigszämozva), es 96 km-en jo esetben 5 ora alatt megy vegig, ez nekünk 7 ora alatt sikerült. Sok helyen bevärja a szembejövöt, cserelgetnek dolgokat egymäs között. A vonat ut vege volt eleg färaszto mivel egy este nem alvas utazäs utän, meg 7 ora ut, majd felszäll egy iskolänyi gyerek täskäkkal amiket kb ränkpakoltak. 

Igy erkeztünk a kisse sivär Kalka värosäba, ahol nem sikerült estere toväbbi 35 orära jegyet vältani Kolkataba, igy kereshettünk szälläst. Este a majmok es a kis csikos mokusok nyujtottak szorakoztatäst, es az alväsra sem kellett värni, egy kiados vacsora utän kidöltünk, es aludtunk jo 13 orät egy huzamban. Mäsnap kisse lutri alapon mentünk a vasuthoz, Chandigar-ig vettünk jegyet. Itt megint csak egy este következett mivel nem volt jegy a vonatra, es csak 24ere kaptunk hajnali 1 oräsi indulässal. Eleg utazosra sikeredik, hamar vältunk regiokat, az esö miatt pedig ugy döntöttünk, Varanasi kimarad, eleg tragikus lenne ha Benni szülinapja 25en ott lenne, igy toväbb tempozunk Kolkataba a 1,5 napos vonatuttal. 

Shimla, Kalka es Chandigar is csak gyors värosnezes volt, amig volt idönk es erönk.Chandigarban megneztük a rozsakertet (szep nagy parkjai vannak, gondozottak tele madarakkal es mokusokkal), majd meg a vonat ut elött elmentünk a Rock garden-be, aminel en azt hittem csak egy adag erdekes kö lesz egy parkban, de nem. Nek Chand epitette (bövebben itt). A park egy kicsit ,,hundertwasser,, stilus, de a maga modjan egyedi. Labirintusos, misztikus, a vegen pedig egy oriasi park hintäkkal, mozaikkal. Majd zäräskent több kisebb reszen különbözö nagysägu ember es ällat alakok, ugyanolyanok, sok es erdekes. Ha valaki jär erre mindenkepp erdemes bemenni, a belepö ugy emlekszem kemeny 20 rupia (1 euro- ca 68 rupia). Erdemes.

A klima päräs, esös, fullaszto, egy jo dolog van a neha eleg erös szel ami kicsit hüt. A ruhäk lassan mindegy kimossuk e vagy sem mert nedves marad, vagy olyan fura. A taskäban levö dolgok is dohosodnak nedvesednek. Mi viszont Kolkatat szemeltük ki, majd egy kisfalut Chandbali szemelyeben ahol a Bhitarkanika nemzeti park aug 1-el nyit.