Trening

Markha fogalmunk sincs kb häny kilometerre lehet, van pär terkepünk, kb 15-20km es 400m szint lehet. De a terkep a faluneveket is mäshogy irja, vagy van amit nem is jelöl, igy a szembejövöktöl tudtuk meg nekik 5 oräs ut volt. Mi ugy gondoltuk meg belefer, pihenökkel, mindennel, estere ertünk, es nem Markha-ba hanem Sara elött egy kis faluba. Itt a legtöbben Lehböl jönnek ki a nyärra, szezonmunkakent Home stay-t kinälnak. Itt mindig van sätorhely is, de ränk erdekesen neztek minden helyen, ahol sätorhely utän es vacsora utän erdeklödtünk. Ennel a häznäl a ferj elt a 3,5 eves kislänyäval, a felesege Markhaban dolgozik. Kaptunk szuper vacsorät, a kökonyhälyäban, elötte fogocskäztunk a kicsivel, amit nagyon elvezett. Mäsnap reggeli, en adtam pär szinest a kislänynak, aminek nagyon örült, plusz festettünk is egy csöppet, ezeket itt is hagytam. Induläs elott lättam a konyhaban a szinesekkel gyakorolja az abc-t.

Aki bettert enni inni meginterjuvoltuk mennyi is meg nekik Markha, mennyi volt eddig az ut honnan jöttek. Megint kesöi indulässal mentünk toväbb, egy helyen furdes a patakban, majd estere Markha. Ahhoz kepest, hogy központi falunak irjäk le sokan, semmit nem lehetett beszerezni. Csak a home stay-es haztol. Itt mi tartottunk egy pihi napot mert elegge elkeseredtünk, fogy a kajänk, nincs szezon, meg nem adnak el semmit, ami bejön a völgybe csak a fizetett turäsoknak, home stay-eseknek jön. Ez kisse holt pont volt mindkettönk reszeröl, mivel innen vagy visszaut vagy elöre, ahol 2 hägo lehetöseg lesz. Iräny toväbb. Markha utän csak emelkedö, szintek felfele, neha bukdäcsoläs a folyomederben. Gyönyörü itt minden, de mi estere mindig kipurcantunk, viszont több ällat mär nem jött a sätor közelebe lopkodni. Meg Markhaban a mäsodik esten erkezett egy erdekes csapat. Kb 10 lo, 3 guide, es 5 perc mulva ket külön north face sätor ällt, egy konyha sätor, egy a fözeshez, es egy a guide-oknak. Rä egy orära, ket malajziai totyogott be a sajät vezetöjükkel, mire mär a vacsora is kesz volt nekik. Kicsit nevetseges volt itt ezt lätni, egy nagyobb expedicionäl megertem, mert a sajat 20kgos täskät is nehez volt vegigvinni, de azert ilyen kis falut kiepiteni 2 fönek…mäsok is megmosolyogtäk öket, helyiek is.

Markha utän elindultunk Hangkarba, ide is kellemes tura utän este ertünk, volt egy Bombay-I sräc vezetövel akivel együtt haladtunk es kb mindig ugyanazon a szälläson aludtunk igy a vacsoräk jo hangulatuan teltek. Lättunk idöközben Bharal-t is, ez hegyikecske muflon szerüseg. Hangkar utän mär fel egyenesen a az utolso kempinghelyre, Nyimalingba indultunk. Hät ez a tura cuccal együtt eleg kemeny, kb ez is 15kmrre lehet, de vagy 800meter szint. Ha a sok kis le-felt nem szämolom. Ezen az uton delutän ket Hangkari idös ert be minket a kutyäjäval es a szamaräval, megosztottäk a csapatijukat is, majd folyton bevärtak minket mint vmi örzövedö szolgälat, igy este meghivtuk öket egy rumra. Itt mär eleg hideg volt, 4800meteren kb egy kisebb kiepitett sätortäbor. Aki home stay-ezik egesz ut alatt, azoknak itt fix kis sätrakat adnak pokroccal. Este fagyott. Mi is kertünk ket pokrocot, kisse ugy voltunk mäsodik kemeny holtpont volt. Az este nehez, a levegöt csak kapkodtuk, nem jött. Igy alig aludtunk. Benni  szorgalmazta, hogy mäsnap azonnal hägo es le. Este megismertünk egy india sräcot, aki exkatona, es most föleg hegymäszik, egyedül. De most keszülnek a Kun hegyre (7ezer feletti) härman barättokkal vezetövel, es emiatt a közeli 6000ezrest mäszta trening gyanänt. Mäsnap mindenkitöl bucsu, mert a hägo utän mär az utolso falu utän van ut, es lehet taxit hivni. A hägo nem adta magät könnyen, meg bokäig erö ho, neha erös napsütes majd szel. Az egesz ugy nez ki naivan gondolod, ä csak fel ora, csak egy kis pukli, mikozben lassan 5ezer meteren vagy, pär lepes utän meg kapkodod a levegöt. Lassan haladtunk, fent megebedeltünk, kitettük a nalunk levo imazäszlot, füstölö, fotozkodäs, majd iräny le. A hägo maga kb 5200m. a lefele megeröltetö volt, majd 1000m szintvesztes, meredek, omlo hegyoldalak, vagy olvado ho es viz. Majd szurdok, patakkal, es vagy 20x keresztezed a vizet. Itt is sok helyen megmaradt ho, alatta a patak, nehol ilyeneken kellett ätkellni, csak szoritottunk ne most szakadjon be. Bär a szamär-lonyomokbol neztük merre erdemes, mert a malajziai különitmeny elöttünk järt pär oräval. Kb 17körül hallottunk pär erös ,,hallo!,, kiälltäst, nem ertettük mi van, mire lätjuk Jerry, a mäszosräc jön velünk szemben, aggodott. Csak 45 percre voltunk a sätorhelytol, en itt mär elegge ki voltam, ö is mondta, a sok patakätkeles regi leszakadt ut miatt aggodott, elveszünk. itt a barätja säträban aludtunk, ö meg fözött nekünk este, kb 22ig beszelgetes majd köägyon alväs. Mäsnap együtt toväbb. 22ig marad Leh-ben es akar nekünk mutatni pär jo ettermet, plusz lehet täskacsere lesz, mert ö pont eladnä az övet, igy ugy döntünk nem vändorlunk toväbb Hemisig le, hanem megyünk vele vissza Leh-be. Utközben meg egy kis helyen tea, ö telefonäl taxiert, haverjäert. Majd meg egy ora ut utän vegre lent vagyunk, taxiban es utazunk vissza. 11napot voltunk elsöre kint, erdekes tapasztalatokkal gazdagodtunk. Pl mindent vegyünk meg az ut elött :D most pär nap Leh, aztän egy mäsik tura ha minden jol megy. Mint kiderült, nem csak a hatär fele, minden turära engedelyt kell kivältani. Markha valleynel ugy järtunk, hogy mär a taxit ällitotta meg egy ör merre voltunk häny napot. A 11napert kellett kb 600rupiat fizetni. Mi ugy tudtuk csak ami felmegy a hatar fele az papiros ut. Ezeket itt a värosban be is lehet szerezni. Jerry is mondta, ha nincs hol megvegyuk nem lesz baj, csak ha megällit valaki lehet fizetni kell. Viszont a hatär fele, eszakra komolyan kell venni. Itt csak egy hetre adnak engedelyt, az alatt meg is kell csinälni a turät, amiben mär kezdetben van egy 5ezer valahany meteres hago..

Erdemes az ut elött pär tollat, füzetet venni ha meg belefer, mert az egyik helyen az idös öreg a rendes tollamat kerte el a gyerekenek iräshoz, a mäsik helyen en adtam szineseket, de nagyon örülnek neki itt a helyiek. Volt ahol ruhät hagytunk, vagy itt Leh-ben pl az elsö szälläsnäl mindig volt nälunk kis csoki meg rägo aminek a gyerköcök örültek (3 leänyzo). A turät meg lehet egyedül is csinälni, de jo kondi nem ärt. Sokan fizettek vezetöert es ha kempingeztek ez kb 6-7 lovat vagy szamarat es vagy ket vezetöt jelent. Igy ,,egyszerübb,, az egesz tura mint a mi nehez pakkunkkal J most Leh-ben indiai turistaäradat van, de örülünk a meleg viznek es a civilizäcionak pär napig aztän mäsik ut fele nezünk.